Even geen zin om in actie te komen? In 3 simpele stappen naar meer energie!

Op sommige momenten kan je meer energie gebruiken. Ik heb het niet over het eten van fruit, suikers of wat dan ook. Maar over écht meer energie hebben. Energie waardoor je er tegenaan kan en weer rondjes door het huis wilt dansen (bij wijze van he 😉).

Hoe krijg je dat voor elkaar? Drie simpele stappen:

  1. Energievreters en energiegevers Maak een lijstje van voor jou energievreters en energiegevers zijn. Wat zijn acties, taken, mensen, gedachten en overtuigingen die jou energie kosten? Maak je energievreters-lijstje, beperk je tot zo’n 10 punten. Maak daarna een tweede lijstje, jouw energiegevers-lijstje. Wie en wat levert jou energie op? Benoem er max. 10. Liever een snelle check? Maak dan lijstjes met elk drie punten.
  2. Vergelijk je lijstjes met jouw weekplanning Bekijk je lijstje. Wat staat op de planning voor binnen nu en de komende dagen? Zijn dat vooral energiegevers of energievreters? Probeer (wanneer dat mogelijk is, want sommige dingen kan je helaas niet uitbesteden of een ander laten doen) de energievreters te beperken tot een minimum en de energiegevers zoveel mogelijk te doen. Ga bij jezelf na wat je nú kan doen. Sommige dingen kosten misschien niet eens zoveel moeite, tijd of geld.
  3. GO GO GO!!! Laat je niet tegenhouden en richt je op de energiegevers die op je lijstje staan. Je krijgt dan vanzelf meer energie!